Upravljanje opasnim istorijskim otpadom

U junu 2021. godine započeli smo projekat uklanjanja opasnog istorijskog otpada na teritoriji Republike Srbije sa Ministarstvom zaštite životne sredine. U prethodnih godinu dana smo uklonili otpad sa 12 lokacija, i iste su očišćene do nultog stanja. Ovo je jedan od prvih većih projekata u našoj zemlji koji pokazuje da se sve više vodimo načelima održivog razvoja i odgovornim upravljanjem otpadom.

Naš stručan tim očistio 12 lokacija i 6000 tona otpada.

U okviru projekta uklanjanja opasnog istorijskog otpada na teritoriji Republike Srbije u saradnji sa Ministarstvom zaštite životne sredine je u prethodnih godinu dana uklonjenje više od 6000 t opasnog otpada iz firmi u stečajnom postupku. Naš stručni tim je svojim posvećenim radom omogućio da se očisti 12 lokacija koje su bile kontaminirane preteženo opasnim hemijskim otpadom koji nosi veliki rizik po zdravlje ljudi i životnu sredinu. Prilikom izvođenja radova su ispoštovani najviši standardi bezbednog rukovanja opasnim materijama.

Uklonili smo otpad sa stare Glavne železničke stanice u Beogradu (Beograd na Vodi).

Pre više od 40 godina doneta je odluka o premeštanju glavne železničke stanice u Beogradu, iz strogog centra grada na novu lokaciju. Stanica je počela sa radom 1884. godine a projekat izmeštanja je započeo 2017 godine. U okviru ovog projekta smo uklonili 300 tona otpadnih pragova.

Uklonili smo otpadne hemikalije u Bujanovcu.

DP Svetlost iz Bujanovca se od osnivanja 2002. godine bavila proizvodnjom baterija i akumulatora. Nakon 13 godina preduzeće je ušlo u stečajni postupak..

Sa ove lokacije je uklonjeno više od 200 tona opasnog istorijskog otpada koji se većinski sastojao od otpadnih hemikalija.

Uklonili smo otpadne hemikalije u Trsteniku.

PPT TMO iz Trstenika bavio se do 2005. godine galvansko zaštitom, termičkom obradom, zaštitnim bojama i lakovima i poslovima tehničke laboratorije. Kako je delatnost bila hemijska industrija, najveći deo otpada su bile otpadne hemikalije.

Ukupno smo uklonili 500 tona opasnog istorijskog otpada.

Uklonili smo opasan istorijski otpad iz EI Metala, Niš.

Kao deo grupe EI fabrika, EI Metal Niš je proizvodio aparate i uređaje u velikim serijama: radio aparati, zvučnici, pojačala, sistemi za ozvučenje, računari i slično. Fabrika je prestala sa radom 2014. godine. Industrija proizvodnje električnih uređaja iza sebe ostavlja opasan otpad poput različitih otpadnih hemikalija, čvrstog metalnog i plastičnog otpada….

Sa ove lokacije smo uklonili više od 400 tona opasnog istorijskog otpada.

Uklonili smo opasan otpad iz EI Komponente Niš.

Kompanija je osnovana 1948. godine i bila je poznata po proizvodnji rengen aparata, elektronskih cevi, radio aparata i TV aparata. Fabrika je sa radom prestala februara 2016. Najveći deo otpada činile su pomoćne supstance, boje i lakovi, kao i otpadna ulja koja se koriste u procesu proizvodnje.

Sa ove lokacije je uklonili smo više od 10 tona opasnog istorijskog otpada.

Uklonili smo otpadne hemikalije iz Novosadskog HINS-a.

Hemijska industrija Novi Sad bavila se proizvodnjom kućne hemije, sredstava za čišćenje i negu predmeta od kože, autokozmetike EVAL ploča, rezervoara pomoćnih sredstava za industriju uree, formaldehidnih lepila, nezasićene poliestarske smole i sl. HINS je bankrotirao 2008. godine i iza sebe ostavio više stotina otpadnih hemikalija na površini od  1000 m2.

Uklonili smo oko 500 tona opasnog otpada sa najvećim udelom otpadnih hemikalije.

Uklonili smo opasan otpad iz fabrike automotora u Beogradu.

Dvadesetprvi maj- fabrika automotora doo Beograd je bila fabrika motora i transmisije i pionir u proizvodnji i remontu motora.  Za svojih skoro 70 godina rada proizvedeno je skoro 500 000 motora svih tipova. Fabrika je prestala sa radom 2015. godine a otpad koji je ostao je višedecenijski, različitog tipa i gabarita.

Sa lokacije smo uklonili skoro 2000 tona opasnog istorijskog otpada.

Uklonili smo opasan istorijski otpad iz Beogradskog IKARBUS-a

Akcionarsko društvo IKARBUS – fabrika autobusa i specijalnih vozila radila je nepunih 100 godina, na dve lokacije: Zemun i autoput Beograd-Zagreb. Novembra 1923. godine je ovo bila prva fabrika aero i hidroplana na Balkanu, a kasnije se bavila proizvodnjom karoserija za autobuse i dostavna vozila. Sedamdesetih godina počela je proizvodnja autobusa. 51% kapitala fabrike je privatizovao kineski LGNEA 2019. godine.

Sa ove lokacije je uklonjeno 10 tona opasnog istorijskog otpada.

Uklonili smo opasan otpad u Bačkoj Palanci.

Tradicija Majevica Holding A.D. seže od daleke 1905. godine. Fabrika se bavila livenjem ostalih obojenih metala, mašina i traktora. Sa radom je prestala 2019. godine, kada je proglašeno bankrotstvo.

Sa ove lokacije smo uklonili skoro 20 tona opasnog istorijskog otpada.

Uklonili smo opasan otpad iz Pirota.

Tigar A.D. je od 1935. bio radionica za proizvodnju gumenih proizvoda i svih vrsta gumene obuće – proizvodnja gumenih opanaka, gumene ploče za đon, gumena creva, gume za dečja kolica i sl. 1959. godine osnovana je fabrika autoguma, a kasnije su se proizvodile i gumena tehnička roba, penasta guma. Fabrike su prestale sa radom 1990. godine.

Sa ove lokacije smo uklonili više od 70 tona opasnog istorijskog otpada koji se pretežno sastojao od otpadnih boja i lakova i otpadnih ugljovodonika.

Ukonili smo opasan otpad iz Surdulice.

Aprila 1991. je osnovana fabrika „Zastava PES“ iz Surdulice nekadašnja fabrika za proizvodnju elektronske i električne opreme za motorna vozila. Fabrika je bankrotirala i prestala sa radom decembra 2016. godine. Otpad koji je ostao u krugu fabrike bio je različit prema tipu i gabaritima, s obzirom na delatnost.

Sa ove lokacije smo uklonili više od 200 tona opasnog istorijskog otpada među kojim se našao i otpadni mazut i otpadni cijanidi.

Uklonili smo opasan otpad iz Šabačke obojene metarulgije Zorka.

Zorka obojena metalurgija A.D. poslovala je od 1962. godine i proizvodila olovo, cink i kalaj. Kompleks čini više desetina fabrika sa opremom. Ova fabrika, jedna od najuspešnijih u “Zorkinom” lancu sedamdesetih i osamdesetih godnina 20. veka, koja je proizvodila cink čistoće 99,995 %, veoma cenjen na Londonskoj berzi metala, poslovni vek završila je neuspešnom tranzicijom i u ogromnim gubicima. Stečaj za ZOM je otvoren aprila 2015. godine.

Sa ove lokacije je uklonjeno skoro 2000 tona opasnog istorijskog otpada.

Povezani članci



Za napredak Negotinske krajine - projekat rekonstrukcije trga

Zajednički projekti za bolje uslove života – rekonstruisan Trg Stevana Mokranjca u Negotinu

Trg Stevana Mokranjca, smešten u centru Negotina, ispred Hotela Beograd i prostorija Elixira, dobio je novi izgled. Rekonstrukcija je izvedena u okviru inicijative ,,Za napredak Negotinske Krajine – složno“, a završne radove obišli su naš Branko Marković, zamenik direktora za korporativne poslove Elixir Prahova i Vladimir Veličković, predsednik opštine Negotin.